Američko
ministarstvo obrane razmatra dugoročne utjecaje koje vojnaslužba ima na
zdravlje. Znanstvenici koji se bave ovom tematikom usporedili su konzumiranje
alkohola medju američkim vojnicima prije i poslje služenja u ratu.
Isabel Jacobson kaže da su ona i njene
kolege primjetili vrlo ozbiljne probleme: "Zamjetili smo povećani rizik u
novim slučajevima prekomjernog konzumiranja alkohola, i u novim slučajevima
gdje osoba konzumira pet ili više alkoholnih pića odjednom, te u novim
slučajevima problema vezanih za konzumiranje alkohola."
Istraživanje obuhvaća vise od četiri
tisuće i 800 muškaraca i žena koji su odgovarali na pitanja vezana za
prekomjerno konzumiranje alkohola.
Pokazalo se da su sljedeće grupe najpodložnije prolemima s alkoholm po
povratku kući: žene, zatim vojnici oba spola mladji od 20 godina, kao i
takozvani gradjani - vojnici, koje se ne šalje često u službu u stranim
zemljama.
Kod takozvanih gradjana -
vojnika, najčešće pripadnika Nacionalne garde i rezervista, rizik od problema
vezanih uz alkohol je 50 posto veći
nego kod onih koji nisu bilu u ratu: "Kod vojnika koji su direktno
sudjelovali u ratnom sukobu nismo primjetili iste rezultate kao kod onih koji
nisu imali takva iskustva, a bili su u ratnoj zoni. To nas navodi na zaključak da je izravno iskustvo u ratnim
sukobima, a ne sama činjenica da su poslani u ratno područje, odgovorno za
povećani rizik od prekomjernog konzumiranja alkohola," kaže Jacobsen.
Istraživanje je pokazalo da
profesionalni vojnici nisu imali povećan rizik od prekomjernog korištenja
alkohola po povratku kući. Znanstvenici
pri ministarstvu obrane kažu da im je cilj pomoći vojsci da uspostavi bolji
program prevencije problema vezanih uz alkoholizam kao i lječenja. Takodjer žele vojnicima pružiti odgovarajucu
obuku dok se pripremaju za ratne sukobe, kako bi bili svjesni mogućih problema
vezanih uz alkohol.
Rezultati ovog istraživanja
objavljeni su u časopisu Journal of the American Medical Association.